Domowa hodowla Golden Retriever'ów, terapia z psem – kynoterapia, przygotowanie psów do życia w rodzinie

Program Michała

    INDYWIDALNY PROGRAM KYNOTERAPEUTYCZNY

      I DIAGNOZA

      • opóźniony rozwój mowy
      • obniżony poziom rozumienia
      • opóźnienie rozwoju psycho-ruchowego

      II CELE

      • usprawnienie mowy
      • rozwijanie procesów poznawczych i sprawności manualnej
      • stymulacja rozwoju emocjonalnego i społecznego

      III ZADANIA

          1. Utrwalanie czynności samoobsługowych

      • doskonalenie umiejętności posługiwania się łyżką i widelcem – karmienie psa łyżką
      • doskonalenie motoryki małej, nalewanie picia do miski, kubka pojenie psa
      • zabawy z nazewnictwem ubrań i naśladownictwem czynności ich nakładania – ubieranie siebie i psa

      2 Nawiązywanie kontaktów społeczno – emocjonalnych

      • poznawanie swojego ciała , rozróżnienie stron prawa –lewa – np. prawa łapa ma opaskę koloru czerwonego tak jak dziecko na prawej ręce, wykonanie gestu „cześć piesku” prawą ręką. Podobnie ćwiczymy prawe ucho lewe ucho.
          Piosenka : Prawa ręka,prawa ręka.Prawą rękę tutaj mam. Prawa ręka prawa ręka. Prawą rękę Tobie dam
      • zabawy w naśladownictwo – zrób to co zrobił pies
      • ćwiczenia dążące do poznania siebie i otoczenia, pobudzenie zmysłów – np. gładka sierść, szorstka łapka, mokry nos, ciepły brzuszek

      3. Rozróżnianie przedmiotów, kolorów i przydatności ich użycia.

  • układanie przedmiotów – np. miski według wielkości, kolorów
  • podawanie wskazanych przedmiotów, dobór przedmiotu do nazwy – np. weź dużą czerwoną miskę
  • segregowanie przedmiotów – np. piłki, smycze, obroże dla psa
    4. Usprawnienie mowy

    • ćwiczenia oddechowe – np. jak oddycha pies, jak ziaje
    • ćwiczenie narządów artykulacyjnych – np. jak pije pies, jak szczeka pies, jak wyje
    • naśladowanie ruchów twarzy – np. ziewnij jak piesek, cmoknij na pieska, jak się piesek oblizuje
    • powtarzanie krótkich znaczących słów – np. wydawanie psu komend
      5. Usprawnienie motoryki małej, koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej

      • chwyt pęsetkowy – przypinanie klamerek do sierści psa i smyczy, dzielenie karmy
      • usprawnienie motoryki małej – przypinanie smyczy do obroży, zapinanie obroży. Karmienie psa : karma trzymana palcami, w zaciśniętej dłoni, na otwartej dłoni.
      • usprawnienie motoryki dużej – np. czesanie psa od głowy do ogona

      IV OCZEKIWANIA

      • Rozpoznawanie i nazywanie kolorów, przedmiotów
      • Wzbogacenie słownika czynnego
      • Chęć do zabaw grupowych, wykonywania poleceń
      • Przeliczanie w skali od 1 do 10.
      • Wysłuchiwanie, rozpoznawanie i naśladowanie dźwięków
      • « wróć


Archiwum


Linki