Program Michała
3. Rozróżnianie przedmiotów, kolorów i przydatności ich użycia.
układanie przedmiotów – np. miski według wielkości, kolorów
podawanie wskazanych przedmiotów, dobór przedmiotu do nazwy – np. weź dużą czerwoną miskę
segregowanie przedmiotów – np. piłki, smycze, obroże dla psa
4. Usprawnienie mowy
- ćwiczenia oddechowe – np. jak oddycha pies, jak ziaje
- ćwiczenie narządów artykulacyjnych – np. jak pije pies, jak szczeka pies, jak wyje
- naśladowanie ruchów twarzy – np. ziewnij jak piesek, cmoknij na pieska, jak się piesek oblizuje
- powtarzanie krótkich znaczących słów – np. wydawanie psu komend
5. Usprawnienie motoryki małej, koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej
- chwyt pęsetkowy – przypinanie klamerek do sierści psa i smyczy, dzielenie karmy
- usprawnienie motoryki małej – przypinanie smyczy do obroży, zapinanie obroży. Karmienie psa : karma trzymana palcami, w zaciśniętej dłoni, na otwartej dłoni.
- usprawnienie motoryki dużej – np. czesanie psa od głowy do ogona
IV OCZEKIWANIA
- Rozpoznawanie i nazywanie kolorów, przedmiotów
- Wzbogacenie słownika czynnego
- Chęć do zabaw grupowych, wykonywania poleceń
- Przeliczanie w skali od 1 do 10.
- Wysłuchiwanie, rozpoznawanie i naśladowanie dźwięków
« wróć