Domowa hodowla Golden Retriever'ów, terapia z psem – kynoterapia, przygotowanie psów do życia w rodzinie

Program Karolinki

    INDYWIDALNY PROGRAM KYNOTERAPEUTYCZNY

      I DIAGNOZA

      • mowa w fazie wyrazu z wąskim zakresem słowno – pojęciowym
      • stosunkowo dobre rozumienie poleceń
      • nadwrażliwość dotykowa
      • opóźnienie rozwoju psycho-ruchowego – poniżej przeciętny

      II CELE

      • usprawnienie mowy czynnej i biernej
      • rozwijanie procesów poznawczych, sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
      • stymulacja rozwoju emocjonalnego i społecznego

      III ZADANIA

          1. Doskonalenie strefy emocjonalno – społecznej, samoobsługa

      • wdrażanie do wykonywania czynności samoobsługowych, wyrabianie nawyków estetyczno-higienicznych – np.przygotowanie posiłku dla psa, uporządkowanie miejsca po posiłku
      • zabawy z nazewnictwem ubrań i naśladownictwem czynności ich nakładania, dobieranie ubrań do pory roku, do części ciała – ubieranie siebie i psa

      2 Nawiązywanie kontaktów społeczno – emocjonalnych, rozwijanie strefy poznawczej

      • poznawanie swojego ciała, rozróżnienie stron, zabawy dotykowe – głowa psa , głowa Karolinki, dostrzeganie szczegółów- liczenie palców u rąk , pazurków u psa
      • utrwalanie swoich danych – „to ja”, „mam na imię”, „mam lat”
      • zabawy w naśladownictwo – zrób to co zrobił pies
      • ćwiczenia dążące do poznania siebie i otoczenia, pobudzenie zmysłów – np. gładka sierść, szorstka łapka, mokry nos, ciepły brzuszek

      3. Rozróżnianie przedmiotów, kolorów i przydatności ich użycia

  • układanie przedmiotów – np. miski według wielkości, kolorów
  • podawanie wskazanych przedmiotów, dobór przedmiotu do nazwy – np. np.weź dużą czerwoną miskę
  • segregowanie przedmiotów – np. piłki, smycze, obroże dla psa
    4. Usprawnienie mowy

    • ćwiczenia oddechowe – np. jak oddycha pies
    • ćwiczenie narządów artykulacyjnych – np. jak pije pies, jak szczeka pies, jak wyje
    • naśladowanie ruchów twarzy – np. ziewnij jak piesek, cmoknij na pieska, jak się piesek oblizuje
    • powtarzanie krótkich znaczących słów – np. wydawanie psu komend

      5. Usprawnienie motoryki, koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej

      • chwyt pęsetkowy – przypinanie klamerek do sierści psa i smyczy, dzielenie karmy
      • usprawnienie motoryki małej, zabawy dotykowe – przypinanie smyczy do obroży, zapinanie obroży, przedmioty o różnej fakturze, obrysowywanie leżącego psa na papierze
      • usprawnienie motoryki dużej – np. czesanie psa od głowy do ogona, sieganie po przedmioty po drugiej stronie psa, rzucanie psu piłki, przechodzenie pod i nad psem

      IV OCZEKIWANIA

      • Rozpoznawanie przedmiotów znajdujących się w otoczeniu
      • Wzbogacenie słownika czynnego
      • Poznanie i umiejętność korzystania z własnych zmysłów
      • Przeliczanie w skali od 1 do 20.
      • Wysłuchiwanie, rozpoznawanie i naśladowanie dźwięków
      • Zwiększenie koncentracji
      • « wróć


Archiwum


Linki